LOVEBOOKS kan snart fejre sin 2-års fødselsdag. Imprintet så dagens lys den 1. november 2014 og har siden arbejdet hårdt på at opspore og udgive de bedste kærlighedsromaner – og samtidig skabe plads til at tale om dem online.
Idéen til LOVEBOOKS opstod fra en Google-søgning. En hurtig søgning på kærlighedsromaner førte os til en debattråd, hvor flere hundrede kvinder anbefalede hinanden kærlighedsromaner. Listen over titlen de nævnte var næsten endeløs, og måden de talte om bøgerne på, var fuld af begejstring og passion. Det var bøger, de elskede. Og det var bøger, de havde brug for at dele med andre.
Det gik op for os, at selvom kærlighedsbøger ikke fyldte meget i medierne, så fyldte de meget hos læserne. LOVEBOOKS blev skabt med den vision at oversætte og udgive de bedste kærlighedsromaner og samtidig give læserne et trygt forum til at tale om de bøger, de elskede.
Fra Young Adult til New Adult
I april 2015 så den første originale LOVEBOOKS-titel dagens lys. Bogen var Anna og det franske kys af Stephanie Perkins, som er en sød Young Adult-roman om den første store forelskelse. Bogen opsporede vi ikke på traditionel vis via litterære agenter og scouts – i stedet opdagede vi den på anmeldersitet Goodreads, hvor flere tusinde læsere anmeldte den i begejstrede vendinger og med fem ud af fem stjerner. Og de mange læsere havde ret: Bogen var en succes og vandt også hurtigt de danske læseres hjerter.
I alt har LOVEBOOKS udgivet 14 bøger – 15, når den sidste bog i Calendar Girl-serien udkommer lige om lidt – og bøgerne spænder bredt. Fra Stephanie Perkins’ søde fortællinger om den første kærlighed til Colleen Hoovers hede New Adult-romaner og Audrey Carlans erotiske Calendar Girl-serie. Det vi kigger efter i en ny kærlighedsroman, er altid den gode historie, der vil smelte læsernes hjerter. Uanset aldersgruppe og subgenre.
-> Nysgerrig? Her kan du læse mere om, hvordan vi opdagede Anna og det franske kys.
Et sted hvor læserne kan mødes
LOVEBOOKS er til at for at udgive de bedste kærlighedsromaner – men vi gør det sammen med læserne. Vores mailindbakke er altid åben for forslag til bøger, som læserne savner på det danske marked, og når vores bøger udkommer, indbyder vi til fælleslæsning på Instagram, hvor vi læser bøgerne sammen med læserne og får deres umiddelbare reaktioner på bogen.
Vi tager vores læsere alvorligt, for de er eksperter på genren. Mange af dem har læst kærlighedsromaner i mange år på såvel engelsk som dansk, og de er velbevandrede i trends og subgenrer. Deres passion og kærlighed til genren er en stor del af LOVEBOOKS. Og vi sætter en ære i at give dem taletid til at udtrykke deres ønsker og tanker.
“LOVEBOOKS har været med til at bryde tabuet om at læse kærlighedsromaner – af en eller anden grund synes rigtig mange, at det er lidt pinligt at læse kærlighedsromaner, og at det er en ”fjollet” og useriøs genre, og jeg synes, det er rigtig dejligt, at der bliver gjort front mod den holdning.” – Nina Sanderhoff Hansen, læser og gæsteblogger
Sociale medier er en vigtig del af LOVEBOOKS’ DNA. Det er her, vi møder vores læsere i øjenhøjde og hører om, hvilke bøger og trends, der optager dem lige for tiden. Men det er også her, hvor læserne møder hinanden og i et trygt forum kan tale sammen om de bøger, de elsker. Bøger, som ofte er blevet overset eller kritiseret i medierne, men som alligevel bliver læst med kærlighed og begejstring af de rette læsere.
“LOVEBOOKS giver inspiration til nye bøger at læse og har skabt et fællesskab, hvor man kan finde andre, der har samme passion for genren – og hvor man føler sig velkommen og hjemme.” – Kirstine Sø Dieckmann, bogblogger og litteraturstuderende
LOVEBOOKS kan snart fejre sin 2-års fødselsdag. Imprintet så dagens lys den 1. november 2014 og har siden arbejdet hårdt på at opspore og udgive de bedste kærlighedsromaner – og samtidig skabe plads til at tale om dem online.
Idéen til LOVEBOOKS opstod fra en Google-søgning. En hurtig søgning på kærlighedsromaner førte os til en debattråd, hvor flere hundrede kvinder anbefalede hinanden kærlighedsromaner. Listen over titlen de nævnte var næsten endeløs, og måden de talte om bøgerne på, var fuld af begejstring og passion. Det var bøger, de elskede. Og det var bøger, de havde brug for at dele med andre.
Det gik op for os, at selvom kærlighedsbøger ikke fyldte meget i medierne, så fyldte de meget hos læserne. LOVEBOOKS blev skabt med den vision at oversætte og udgive de bedste kærlighedsromaner og samtidig give læserne et trygt forum til at tale om de bøger, de elskede.
Fra Young Adult til New Adult
I april 2015 så den første originale LOVEBOOKS-titel dagens lys. Bogen var Anna og det franske kys af Stephanie Perkins, som er en sød Young Adult-roman om den første store forelskelse. Bogen opsporede vi ikke på traditionel vis via litterære agenter og scouts – i stedet opdagede vi den på anmeldersitet Goodreads, hvor flere tusinde læsere anmeldte den i begejstrede vendinger og med fem ud af fem stjerner. Og de mange læsere havde ret: Bogen var en succes og vandt også hurtigt de danske læseres hjerter.
I alt har LOVEBOOKS udgivet 14 bøger – 15, når den sidste bog i Calendar Girl-serien udkommer lige om lidt – og bøgerne spænder bredt. Fra Stephanie Perkins’ søde fortællinger om den første kærlighed til Colleen Hoovers hede New Adult-romaner og Audrey Carlans erotiske Calendar Girl-serie. Det vi kigger efter i en ny kærlighedsroman, er altid den gode historie, der vil smelte læsernes hjerter. Uanset aldersgruppe og subgenre.
-> Nysgerrig? Her kan du læse mere om, hvordan vi opdagede Anna og det franske kys.
Et sted hvor læserne kan mødes
LOVEBOOKS er til at for at udgive de bedste kærlighedsromaner – men vi gør det sammen med læserne. Vores mailindbakke er altid åben for forslag til bøger, som læserne savner på det danske marked, og når vores bøger udkommer, indbyder vi til fælleslæsning på Instagram, hvor vi læser bøgerne sammen med læserne og får deres umiddelbare reaktioner på bogen.
Vi tager vores læsere alvorligt, for de er eksperter på genren. Mange af dem har læst kærlighedsromaner i mange år på såvel engelsk som dansk, og de er velbevandrede i trends og subgenrer. Deres passion og kærlighed til genren er en stor del af LOVEBOOKS. Og vi sætter en ære i at give dem taletid til at udtrykke deres ønsker og tanker.
Sociale medier er en vigtig del af LOVEBOOKS’ DNA. Det er her, vi møder vores læsere i øjenhøjde og hører om, hvilke bøger og trends, der optager dem lige for tiden. Men det er også her, hvor læserne møder hinanden og i et trygt forum kan tale sammen om de bøger, de elsker. Bøger, som ofte er blevet overset eller kritiseret i medierne, men som alligevel bliver læst med kærlighed og begejstring af de rette læsere.
Andre læste også: